Veelgestelde vragen

Bestellen

Dit kan op verschillende manieren.
Aan de rechterkant op elke artikelpagina kun je, na eventueel eerst invullen van het gewenste aantal, klikken op de button 'In het winkelmandje »' (zie afbeelding). Er opent zich vervolgens een nieuw venster waarbij je kunt kiezen tussen 'Verder winkelen' of 'Winkelmandje tonen'. Wanneer je voor de laatste optie kiest kun je jouw bestelling verder afronden: eventueel nog gegevens invullen en de betaling voldoen.

Wanneer je iets wilt bestellen dat je al eens eerder hebt besteld, waarbij het artikelnummer of de artikelnummers bij jou bekend zijn, dan kies je voor 'Direct bestellen'. Deze optie vind je linksboven in de footer (de op elke pagina terugkerende voettekst), maar ook in jouw omgeving wanneer je een klantaccount hebt aangemaakt. Door hierop te klikken, opent zich een invulvenster waar direct artikelnummers en aantallen ingevuld kunnen worden. Ook door meteen rechtsboven op het 'Winkelmandje' te klikken, word je stap voor stap verder begeleid om een (eerste) bestelling te kunnen plaatsen.
Artikelpagina_winkelmandje
Gelijk rechts naast de zoekbalk staat de knop 'Inloggen'.
Wanneer je hier met de muis over heen gaat, verschijnt een nieuw venster met de button 'inloggen'. Onder deze button staat de link 'Nieuwe klant? Nu registreren' (zie afbeelding). Klik hier op. Er verschijnt nu een invulformulier.

Door hier, in ieder geval, de verplichte velden (met een *) in te vullen en vervolgens onderaan te klikken op 'Nieuw bij VKF Renzel' heb je een klantaccount aangemaakt.

Vanaf nu kun je heel gemakkelijk bij ons online bestellen.
Als bijkomend voordeel heb je vanaf nu altijd toegang en inzage in jouw bestelgeschiedenis. Handig voor eventuele herhaal-bestellingen.

Wanneer je eenmaal bij ons op de website ingelogd bent, zal 'inloggen' rechts naast de zoekbalk veranderd zijn in 'Mijn account'.

 
Homepage_inloggen
Wanneer je iets wilt bestellen dat je al eens eerder hebt besteld, waarbij een artikelnummer of artikelnummers al bekend zijn, dan kies je voor 'Direct bestellen'.
Deze optie vind je linksboven in de footer (de op elke pagina terugkerende voettekst) of in jouw omgeving wanneer je een klantaccount bij ons hebt aangemaakt..

Door hierop te klikken opent zich een invulvenster waar direct artikelnummers en aantallen ingevuld kunnen worden. Na invulling kunnen de gekozen artikelen en hun aantallen ook meteen in het winkelmandje geplaatst worden. Betaalmethode kiezen, bevestigen en klaar!
Homepage_direct-bestellen
Je kunt onder 'Mijn account' heel eenvoudig bepaalde gegevens wijzigen.
Hiervoor moet je natuurlijk wel op onze website ingelogd zijn.

Klik op 'Mijn account' direct rechts naast de zoekbalk. Op de pagina die zich vervolgens opent, kun je in het menu links onder andere kiezen voor 'Wachtwoord wijzigen', 'Factuuradres' of 'Afleveradres' (zie afbeelding). Hier zijn de meest voor de hand liggende (persoonlijke) gegevens te vinden en te wijzigen.
 
Inloggen_mijn-account
Zolang je de bestelling nog niet hebt afgerond of bevestigd met een betaling, dan kun je te allen tijde heen en weer navigeren om wijzigingen in jouw bestelling te doen. Denk hierbij aan het aanpassen van gegevens en/of aantallen of het toevoegen of verwijderen van artikelen.

Wanneer de bestelling uiteindelijk al geplaatst en betaald is, ligt dit wat genuanceerder. In dat geval vragen wij jou meteen contact met ons op te nemen. Het liefst per mail. In deze mail, voorzien van jouw NAW-gegevens en het 6-cijferige bestelnummer, geef je duidelijk aan wat de bestelwijzigingen zijn. Onze orderverwerking zal dit verzoek dan oppakken en het gevraagde in jouw bestelling aanpassen.
Alle genoemde productprijzen in onze webshop zijn exclusief BTW.
Op elke artikelpagina wordt aan de rechterkant onder de genoemde prijs - tussen haakjes ( ) - alsnog de inclusiefprijs per stuk of verpakkingseenheid vermeld. 
Het kan voorkomen dat het niet lukt om te bestellen en dat is erg vervelend.
Dit kan verschillende redenen hebben:
  1. Je bent niet doorverwezen naar de betaalomgeving. Je hebt ook geen bevestigingsmail gekregen en er is niets van uw rekening afgeschreven.
  2. Je bent niet doorverwezen naar de betaalomgeving, maar werd automatisch teruggeleid naar onze homepage. Je hebt geen bevestigingsmail gekregen en er is niets van jouw rekening afgeschreven.
  3. Je bent niet doorverwezen naar de betaalomgeving, maar kreeg een pagina te zien met ‘Bedankt voor jouw bestelling’. Je hebt geen bevestigingsmail gekregen en er is niets van jouw rekening afgeschreven.
  4. Je hebt betaald, maar nooit een bevestigingsmail gekregen. Er is wel geld van jouw rekening afgeschreven.

     

Wat kun je doen?

Situatie 1, 2 en 3:
Je kunt probleemloos jouw bestelling opnieuw plaatsen. Vaak lukt het een tweede keer wel. Bestellingen worden bij ons pas verwerkt nadat de betaling bij ons binnen is. Het zal dan ook niet dubbel afgeschreven worden.

Wij raden aan jouw winkelmandje leeg te maken en de browser opnieuw op te starten. Dit zorgt voor een reset. Je kunt ook een andere browser proberen.

Situatie 4:
Heb je al betaald, maar nog geen bevestigingsmail gekregen? Controleer dan jouw SPAM-folder. Mocht je na een dag nog geen bericht hebben gehad, dan verzoeken wij jou contact met ons op te nemen.

Een andere situatie?
Neem contact met ons op, wij helpen je graag.

 

Wat als het probleem zich blijft voordoen:

Wanneer je het een tweede of misschien wel een derde keer geprobeerd hebt en het probleem blijft zich voordoen, vragen wij je om meteen met ons contact op te nemen. Wij helpen je graag!
  • Stuur ons een mail: verkoop@vkf-renzel.nl
    Vermeld hierin het probleem, jouw gegevens en het bestelde product.
  • Neem telefonisch contact met ons op: +31 (0) 315 65 99 99 
Ja hoor, een Belgisch BTW-nummer kan gewoon gebruikt worden, mits deze uiteraard (nog) geldig is.

Wanneer je bij het invullen van jouw gegevens in het invulveld [ Land ] kiest voor België, dan zal NL in het grijze blokje links in het invulveld  [ Btw-nummer ] automatisch veranderen in BE. Deze landcode hoef je dus niet meer in te vullen voorafgaand aan de cijfers van jouw BTW-nummer. 

Houd er rekening mee dat jouw BTW-nummer achteraf nog door ons gecontroleerd wordt. Wanneer jouw BTW-nummer niet geldig of onjuist is voor grensoverschreidende verzending hoor je dit per omgaande van ons. Het BTW-bedrag dient dan alsnog te worden betaald.
Wanneer er kortingsacties zijn voor (een deel van) ons assortiment in de webshop, dan worden deze tijdig aangekondigd. Een bijbehorende kortingscode wordt dan ook op zo'n moment pas verstrekt.

Wij hebben bijvoorbeeld in de decembermaand doorgaans altijd een 10% kortingsactie voor onze bestellende klanten. Zij ontvangen tegen die tijd dan per mailing een bepaalde code. Deze code kan dan vervolgens in het kortingscode-veld aan het eind van het online bestelproces ingevuld worden. De korting wordt dan verrekend en automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

Betalen

Op dit moment kun je op 4 manieren betalen:

iDeal
• Je wordt verder geleid naar een pagina waar je kunt kiezen voor direct betalen via jouw mobiel bankieren-app of voor betalen via jouw eigen bankomgeving.

PayPal
• Je wordt verder geleid naar een pagina waar je kunt betalen via PayPal. Je keert vervolgens terug om de bestelling te controleren. Pas na controle wordt jouw betaling via PayPal gedaan.

creditcard of Bancontact
• Je wordt verder geleid naar een pagina waar je kunt kiezen voor betalen via: MasterCard, Visa, Bancontact (België), Maestro of V PAY.

per factuur
• Hiervoor kies je wanneer je niet kunt betalen middels één van de eerder genoemde opties. Je ontvangt van ons een orderbevestiging met de betalingscondities of een vooruitbetalingsfactuur.
Betalen_betaalmethode
Wij maken met onze website / webshop gebruik van een beveiligde internetomgeving. Met een SSL (Secure Socket Layer) certificaat worden transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Je kunt een veilige SSL internetverbinding herkennen aan twee kenmerken (zie afbeelding):

1. een gesloten slotje of het woord „Veilig“ in de browser
2. de url begint met https, bijvoorbeeld: https://www.vkf-renzel.nl

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst en bijvoorbeeld kiest om te betalen met iDEAL / creditcard / Mister Cash of Bancontact, dan wordt je automatisch doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van bijvoorbeeld Multisafepay of jouw eigen beveiligde bankomgeving, om daar de online betaling direct te kunnen voldoen.
Homepage_beveiligd-internetten
Wanneer je voor de eerste keer bij ons een bestelling plaatst, dien je deze in principe vooraf te betalen. In overleg met ons is altijd te bekijken of achteraf betalen eventueel mogelijk is. Wanneer je vervolgens vaker bij ons bestelt zal dit, na een eventuele kredietwaardigheidscheck van onze kant uit, zeker mogelijk zijn.
De factuur wordt naar het door jou opgegeven mailadres verstuurd, nadat de order door ons is verzonden. 

Verzenden

Wij rekenen € 15,50 verzendkosten, ongeacht de hoeveelheid artikelen en het volume van jouw bestelling.
Wij zijn een Business-to-Business bedrijf en doorgaans worden de meeste producten rechtstreeks verzonden vanuit het magazijn van ons moederbedrijf in Isselburg (Duitsland). Aangezien wij om die reden dan ook eenduidig moeten zijn, hanteren wij een vaste prijs voor het verzenden.
Bij bestellingen boven de € 700,- wordt er franco huis geleverd.

Houd er ook rekening mee, dat bij een bestelling met een orderwaarde die lager ligt dan € 30,-, er ook een kleinordertoeslag bij komt van € 5,-.
Om de verzendkosten, dan wel de kleinordertoeslag te besparen, is er de mogelijkheid dat je de bestelling zelf bij ons (in Dinxperlo of Isselburg, Duitsland) komt afhalen.
De bestelling dan graag per mail naar ons toesturen (verkoop@vkf-renzel.nl), want bij een online bestelling worden de verzendkosten al automatisch berekend.
De levertijd van jouw bestelling is afhankelijk van de te bestellen artikelen. Bij het bestellen van meerdere artikelen zal de levertijd gebaseerd worden op het artikel waar de langste levertijd op zit. In overleg is er de mogelijkheid om in zo'n geval over te gaan tot een deellevering. Houd er wel rekening mee dat er dan 2x verzendkosten in rekening worden gebracht.

Op elke artikelpagina ziet je onder de prijs van het artikel - in het groen - de levertijd vermeld staan. De mogelijke aanduidingen kunnen hier zijn: 1 - 4 dagen, 5 - 7 dagen, 8 - 12 dagen, 2 - 3 weken, 3 - 4 weken, 4 - 6 weken en naar de levertijd vragen. Het gaat hier altijd om werkdagen (ma-vr). Bij de berekening van levertijden worden zaterdagen, zondagen en feestdagen niet meegenomen.

De genoemde levertijden in onze webshop zijn niet realtime. Doordat het voorraden betreft in ons internationale magazijn, bestaat de kans dat een artikel inmiddels uitverkocht is, maar dat dit (nog) niet meteen in de webshop wordt weergegeven.
 
Bij sommige producten heb je te maken met een toeslag voor de levering. Dit heeft vaak te maken met de lengte en/of grootte van het product. Om oversized producten te verzenden, moeten wij gebruik maken van andere vormen van transport dan we normaal doen. Je herkent de toeslagen aan de iconen bij het product of in het winkelmandje.

De volgende toeslagen berekenen wij bij te grote / te lange producten:
€ 25,50  - oversized producten
€ 75,50  - volumineuze producten
€175,00 - volumineuze producten XXL

Deze kosten (met uitzondering van de standaard verzendkosten) worden ook berekend als jouw productwaarde meer dan € 700,00 is. 

Bij bestellingen met een productwaarde onder de € 30,00 berekenen wij € 5,00 kleinordertoeslag.

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

standaard verzendkosten
€ 15,50

oversized producten
€ 25,50

volumineuze producten
€ 75,50

volumineuze producten XXL
€ 175,00

Retourneren

Een product kan te allen tijde niet aan jouw wensen voldoen, beschadigd zijn, een verkeerde maatvoering hebben of gewoonweg niet het juiste artikel zijn dat je hebt besteld. In dat geval heb jij alle recht om dit artikel aan ons te retourneren.
Graag in zo'n geval ALTIJD eerst telefonisch contact met ons opnemen: +31 (0) 315 65 99 99

Onze mensen van de verkoop zullen dan samen met jou kijken, wat in jouw geval de juiste gang van zaken is. Er zal jou een RMA-formulier * toegezonden worden met daarop een RMA-code *. In de meeste gevallen zal jou gevraagd worden om het bewuste artikel of product, zo goed als dat gaat, weer zoveel mogelijk in te pakken in de originele verpakking. Vervolgens deze dan, duidelijk zichtbaar voorzien van de RMA-code, door jou zelf aan ons te retourneren.

Bij ontvangst van het geretourneerde artikel zullen wij het artikel ook beoordelen op het door jou aangegeven mankement of de retourreden. In de meeste gevallen zal 90% van het betaalde bedrag aan jou gecrediteerd worden.

Let op: 'kleding' met het hoofdnummer '46' in het artikelnummer (art.nr. 46.xxxx.xx) kan NIET worden geretourneerd!


RMA = Return Merchandise Authorization / Retourneren Met Autorisatie
Afhankelijk van de reden van het terugzenden, zal in de meeste gevallen 90% van de productwaarde gecrediteerd worden.
 

Producten en diensten

Veel van onze producten in het assortiment worden gemaakt van duurzame materialen.
Wij gebruiken hernieuwbare of natuurlijke grondstoffen, maar ook gerecycled materiaal als grondstof voor nieuwe producten.

Onderstaande 3 groepen met duurzame producten worden in de diverse catalogi, flyers en in de webshop aangeduid met een kenmerkende picto (zie afbeelding):

• RENA: bio-kunststof │ kunststoffen op natuurlijke basis │ papier │ hout
• Natuurlijk verpakt: natuurlijk presenteren om het aantal (om)verpakkingen sterk te reduceren
• RECYCLED: producten van gerecyclede kunststoffen (ook recyclaten uit afvalsystemen)
Duurzaam_3-icons
Nee, wij hebben geen fysieke winkel.
Wij hebben in ons filiaal in Dinxperlo wel een kleine showroom, waar we enkele honderden wat kleinere producten hebben tentoongesteld. Op afspraak is onze showroom tijdens kantooruren te bezoeken.

Beter nog is het om een bezoekje te brengen aan onze showroom in Isselburg (Duitsland, 10 min. reisafstand van Dinxperlo), vlakbij ons hoofdkantoor.

Op meer dan 800 m² tentoonstellingsruimte draait daar alles om verkoopbevordering, winkel- en bedrijfsinrichting en beursstands. Het is natuurlijk het mooiste om onze showroom live te bezoeken. Mocht dat niet lukken is er altijd nog de mogelijkheid een virtuele rondleiding te maken.
Showroom-en-verkoop-fotogalerij-4-4
Ja, je hebt de mogelijkheid om jouw bestelling zelf bij ons (in Dinxperlo of Isselburg, Duitsland) te komen afhalen. In zo'n geval graag de bestelling per mail naar ons toesturen (verkoop@vkf-renzel.nl), want bij een online bestelling worden er automatisch verzendkosten in rekening gebracht.
Ja dat kan. Op verzoek kan er een afspraak gemaakt en ingepland worden met een van onze adviseurs.
Ja, die mogelijkheid is er. Samples, dan wel zichtexemplaren, worden door ons wel berekend. Indien deze binnen 2 weken en in originele staat en verpakking retour gezonden worden, ontvang je een creditnota van 90% van de productwaarde (verzendkosten dus niet inbegrepen).

Om een zichtexemplaar te ontvangen, kun je een mail sturen naar verkoop@vkf-renzel.nl onder vermelding van jouw gegevens en het gewenste artikel.

Drukwerk

Je kunt onze druk- en aanleverspecificaties vinden op een speciaal ingerichte pagina hiervoor.

Bekijk druk- en aanleverspecificaties

 
  
      

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Live Chat »    Contactformulier »    Mail ons »    Bel ons »       
   
Menu sluiten
Naar boven