Flexibel en effectief: mobiele beursstands als perfecte oplossing voor evenementen

1 juli 2023
In een snel evoluerende marketingwereld is het belangrijk om altijd een paar stappen vooruit te denken. Ondernemingen en bedrijven zijn voortdurend op zoek naar innovatieve manieren om hun merk en producten te presenteren op beurzen en evenementen. Door de flexibiliteit en mobiliteit die mobiele beursstands bieden, worden ze steeds belangrijker en vormen een interessante optie voor ondernemingen van elke grootte.

Maar wat maakt kleine en mobiele beursstands nu precies zo populair en effectief? Waarom zouden ze moeten worden overwogen door bedrijven en HR-professionals? Deze blog gaat in op deze relevante vraagstukken. Veel voordelen komen hierbij aan bod die relevant zijn voor jou als onderneming en je medewerkers.


 Welke kleine en mobiele beursstands zijn er?

Mobiele en kleine beursstands zijn compacte en lichtgewicht beursstands die ontworpen zijn om eenvoudig te kunnen transporteren en voor een snelle opbouw. Vaak ingezet voor kleinere evenementen zoals regionale beurzen, pop-up events of promoties, bieden ze exposanten een voordelige manier om hun producten of diensten te presenteren.

Dit type beursstand bestaat meestal uit modulaire of inklapbare elementen zoals rolbanners, bannerdisplays, pop-up displays, balies, tafels en stoelen. Ze zijn vaak naar wens vorm te geven en kunnen worden bedrukt met afbeeldingen, logo's en tekst.

Alle stands die hier de revue passeren zijn inklapbaar tot een compact pakket. Ze kunnen worden bedrukt met afbeeldingen of logo's en kunnen, afhankelijk van het model, binnen of buiten worden ingezet.

Kleine en mobiele beursstands kenmerken zich door de gemakkelijke wijze van transport, een snelle op- en afbouw en flexibel gebruik zowel in- als outdoor. Met een promotiestand of beursset ben je goed toegerust voor een kortstondig gebruik.

Zowel de banner als de balie kunnen worden ingeklapt en gemakkelijk van plek naar plek worden getransporteerd in een draagtas. De opbouw vereist in de meeste gevallen geen gereedschap en kan in slechts enkele eenvoudige stappen worden uitgevoerd.

Zo'n beursset bevat meestal een balie als centraal communicatiepunt en een beurswand of bannerdisplay om jouw reclameboodschap mee over te brengen. Opvallend bedrukte bannerdisplays of LED-verlichte balies trekken de aandacht en blijven lang in de herinnering. De eerste indruk is immers vaak doorslaggevend om een ​​bezoeker of potentiële klant naar jouw stand te lokken en een gesprek op te bouwen.

Naast de promotiestands en beurssets zijn er een aantal andere kleine en mobiele beursstands die ideaal zijn voor snel en ongecompliceerd gebruik, afhankelijk van de eisen en het budget van de exposant. Opblaasbare beursstands bijvoorbeeld, in de vorm van zuilen, beurswanden of zitmeubelen met lucht worden opgeblazen en door hun aard in het oog springen. Super praktisch, kunnen daardoor zowel in- als outdoor worden gebruikt. Hierdoor zijn ze volledig onafhankelijk van de plaats van gebruik. Met een Air Lounge bijvoorbeeld creëer je een gezellige sfeer die perfect is voor ongestoorde gesprekken met klanten of bezoekers.


Wat maakt kleine en mobiele beursstands zo populair?

professioneel en exclusief presenteren van je onderneming

flexibele opbouw, afbouw en uitbreidingsmogelijkheden

incl. digitale bedrukking met eigen motief en kleurkeuze

eenvoudige op- en afbouw dankzij het modulaire systeem

hoge belastbaarheid ondanks lichte componenten

eenvoudig en compact te vervoeren

is voor verschillende doeleinden inzetbaar

in verschillende maten en uitvoeringen


De juiste voorbereiding: hoe vind ik de passende beursstand?

Mobiele beursstands zijn een geweldige mogelijkheid om aanwezig te zijn op beurzen en evenementen en daarmee potentiële klanten te bereiken. Aangezien er verschillende soorten beurzen zijn, denk hierbij o.a. aan vakbeurzen, consumentenbeurzen en in toenemende mate ook carrièrebeurzen, bieden wij jou bij VKF Renzel verschillende mogelijkheden om je beursstand hierop aan te passen. De kleine en mobiele beursstands kunnen zowel in- als outdoor ingezet worden. Daarnaast worden beursstands vaak gebruikt in winkelcentra, op stadsfestivals, in de detailhandel of beurspleinen.

Als je een kleine en mobiele beursstand wilt gebruiken voor een evenement, zijn er belangrijke factoren waarmee u rekening dient te houden om er het maximale uit te halen. Plan van tevoren wie je met het evenement wilt bereiken en wie jouw doelgroep is. Dit zal je helpen om het evenement dienovereenkomstig vorm te geven en te promoten. Een vroege planning en organisatie van het evenement geeft je voldoende tijd om alle details te overwegen en eventuele problemen op te lossen. Let er bij het kiezen van een locatie op dat deze past bij jouw doelgroep. Zorg dat er voldoende ruimte is en dat de techniek en infrastructuur voldoen aan de eisen.

Wil je de stand gaan inzetten voor een outdoor-evenement?

Hier is ruimte vaak niet het probleem. Zo kan je gemakkelijker wat meer de hoogte en de breedte opzoeken. Wat dacht je van een beachflag, een baniervlag of een regenbestendig stoepbord, zodat je al van ver zichtbaar bent. Doordat ze inklapbaar zijn, zijn ze in een mum van tijd opgezet en afgebroken. Gebruik niet alleen de hoogte maar benut ook de breedte van jouw presentatieruimte. Een terrasverwarmer en speciaal gecreëerde loungeplekken van opblaasbaar meubilair, gedecoreerd met kussens en dekentjes, zorgen in een mum van tijd voor een sfeer waar iedereen zich meteen op zijn gemak voelt.

Ben jij van plan je te presenteren in een winkelcentrum of -passage?

Kleine beursstands zijn bijzonder geschikt voor in winkelcentra. Onder andere om (nieuwe) producten te promoten, interactie te hebben met klanten of om de stand te gebruiken als verkoopstand waar klanten direct kunnen kopen of bestellingen kunnen plaatsen. Om de stand beter zichtbaar te maken, zijn tafelbeachflags en diverse reclamematerialen geschikt om de klanten blij te maken en zodoende in hun herinnering te blijven. Daarnaast valt jouw stand op wanneer de mensen in de stand t-shirts met het bedrijfslogo dragen of drankjes drinken uit mokken/glazen bedrukt met het logo van hun onderneming. Een ander aspect is dat de beursstands snel op- en afgebouwd kunnen worden en gemakkelijk vervoerd kunnen worden in een auto.

Wil je de stand inzetten in de detailhandel?

Promotiestands kunnen voor meerdere doeleinden worden ingezet in de detailhandel. Onder andere om nieuwe producten of productlijnen te presenteren of als seizoenstand om klanten te trekken door het aanbieden van bijvoorbeeld samples. Deze kunnen echter ook gebruikt worden om klanten te behouden of om jezelf te presenteren op beurzen en evenementen. Bartafels, barkrukken en rolbanners zijn hiervoor bijzonder geschikt om de stand beter zichtbaar te maken. Een andere optie is om een ​​combi-stand te nemen die bestaat uit een balie, een bannerdoek en een vlag. Daarnaast kunnen de stands voorzien worden van het nodige reclamemateriaal om door klanten te worden onthouden.

Wordt de stand ingezet voor onderwijs- of opleidingsdoeleinden?

Ook in een kleine ruimte en direct grenzend aan allerlei andere beursstands is het belangrijk om de aandacht te trekken. Want iedereen wil zichzelf en zijn stand onder de aandacht brengen en bezoekers naar de stand lokken. Dit is het punt waar 'licht' het verschil maakt. Want het effect van licht in combinatie met een zeer attractieve bedrukking zorgt voor een verhoogde attentiewaarde.

LED-lichtwanden - laat jouw beursstand stralen

In veel gevallen is een LED-verlichte beursstand de betere optie, want zo trek je nog meer aandacht. LED-verlichte beursstands hebben een aantal voordelen. Ze zijn uitgerust met energiebesparende LED-technologie. Tevens zijn bedrukte banners uitwisselbaar. Wie voor een compleet eigen opdruk kiest, hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken over de verlichting, want die is perfect voor elk ontwerp. Dat betekent meer aandacht voor je producten, merk of diensten. Bovendien neemt de aandacht van klanten voor jouw bannerreclame alleen maar toe.


 

Promotiestand set 3


✓ zowel in- als outdoor inzetbaar
✓ gemakkelijk te vervoeren
✓ incl. bedrukking
✓ opbouw zonder gereedschap
✓ incl. transporttas
✓ brandvertragend
(B1 gecertificeerd)




Naar de promotiestand set 3 »

 


 

Beursset Fabric


✓ geschikt voor indoorgebruik
✓ mobiel inzetbaar
✓ incl. bedrukking
✓ flexibele op- en afbouw
✓ incl. transporttas
✓ brandvertragend
(B1 gecertificeerd)




Naar de beursset Fabric »

 


 

LED lichtwand BIG LED UP


✓ geschikt voor indoorgebruik
✓ transport per auto mogelijk
✓ incl. bedrukking
✓ eenvoudige opbouw zonder gereedschap
✓ incl. hoogwaardige ABS transportkoffer
met wielen en inleg van zacht schuim
✓ brandvertragend
(B1 gecertificeerd)



Naar de LED lichtwand BIG LED UP »

 


Wat is er nodig voor een succesvol beursoptreden?


Plan van tevoren wie je met het evenement wilt bereiken en wie jouw doelgroep is. Dit zal je helpen om het evenement dienovereenkomstig vorm te geven en te promoten. Kijk welk budget er beschikbaar is en bepaal zorgvuldig waar deze het meest effectief kan worden ingezet. Je kan tevens verschillende marketingkanalen gebruiken om het evenement te promoten. Potentiële deelnemers bereik je optimaal via social media, met flyers, posters of nieuwsbrieven.

Zorg ervoor dat het evenement meerwaarde heeft voor bezoekers. Bedenk welke inhoud, lezingen of workshops interessant zijn voor jouw doelgroep. Zorg ervoor dat alles soepel loopt. Zorg er ook voor dat alle deelnemers en medewerkers op de hoogte zijn van de verschillende procedures. Aan het einde van het evenement kan je feedback van deelnemers verzamelen over wat goed werkte en wat eventueel beter kan. Gebruik deze feedback voor toekomstige evenementen.

De volgende passende accessoires zijn in onze webshop verkrijgbaar:


Checklist voor een succesvol evenement

Definieer heldere doelen door met de doelgroep in gesprek te gaan en de deelnemers van het evenement te emotionaliseren en ze daarmee aan het bedrijf / merk te binden. Via een vragenlijst kan je feedback van jouw doelgroep genereren.

Zorg voor een eenvoudig en herkenbaar design, met de huisstijl-kleuren en producten behorende bij jouw onderneming, die snel en gemakkelijk te onthouden zijn door klanten en geïnteresseerden.

Verhoog je herkenningswaarde om het koopgedrag van jouw consumenten te beïnvloeden, wat dan hopelijk resulteert in een besluit tot aankoop van jouw gepromote producten.

Moderne technologie zoals tablets, touchscreens of QR-codes kunnen worden ingezet om door te verwijzen naar de verschillende social media kanalen.

Creëer een uitnodigende sfeer met heldere verlichting, aangename muziek en comfortabele stoelen.

De voordelen en highlights van jouw producten of diensten moeten door een goed geschoold of geïnstrueerd team worden overgebracht aan klanten of bezoekers. Zorg dat de daarvoor benodigde materialen aanwezig zijn, denk aan folders, flyers en/of visitekaartjes.


Veel gestelde vragen in een overzicht

Er zijn verschillende modellen kleine en mobiele beursstands. Denk hierbij aan promotiestands, LED beursstands en beurssets die ook weer in verschillende maten verkrijgbaar zijn.

Dat blijft lastig te zeggen. Is namelijk erg afhankelijk van het soort beurs waar u naar toe gaat, maar ook de doelen die men wil nastreven.

Een mobiele beursstand wordt altijd opgebouwd of samengesteld middels een plug-and-playsysteem, een systeem met groef en pees of met magneetbevestigingen. In alle gevallen is er geen gereedschap nodig.

Je beursstand moet jouw doelgroep aanspreken, voldoende zitgelegenheid bieden en passende onderdelen bevatten om je visueel te onderscheiden van anderen.

Een mobiele beursstand heeft de volgende voordelen: makkelijk (ver)plaatsbaar, gemakkelijk te transporteren, naar wens te bedrukken en een snelle op- en afbouw.

De kosten voor een kleine en mobiele 2-delige promotiestand beginnen vanaf zo'n € 250,-. Hoe groter de stand, hoe hoger de kosten. De prijs van een beursstand begint zo rond de € 850,- en is uiteraard ook afhankelijk van de grootte en de uitrusting die er bij komt.

Menu sluiten
Naar boven