Digital signage


De term "digital signage" betekent precies vertaald 'digitale bewegwijzering' en verwijst naar het gebruik van digitale media in publieke en openbare ruimtes. De technische implementatie gebeurt meestal op grote schermen en projectoren. Digitale bewegwijzering wordt voornamelijk gebruikt op drukke plaatsen en verkeersknooppunten, zoals openbare pleinen, treinstations of luchthavens. Inmiddels wordt dit medium ook al in winkels gebruikt als aanvullende informatiebron of voor reclamedoeleinden. Een voorbeeld hiervan is een monitor in een boekenwinkel, die afwisselend actuele informatie over de dienstregeling, nieuwsartikelen en bestseller-advertenties weergeeft.

 
Het grote voordeel van digitale signage ligt in de dynamiek: de weergegeven inhoud kan op elk moment worden verandert of aangepast. Zo kunnen bijvoorbeeld op verschillende tijdstippen verschillende, afgestemd op de doelgroepgerichte advertenties of zelfs complete reclameboodschappen worden weergegeven. Op een luchthaven bijvoorbeeld in de vroege ochtenduren verschijnen reclames voor pakkettoeristen eerst op een monitor en vervolgens op aanbiedingen die zijn afgestemd op de behoeften van zakenreizigers. Indien nodig kan dezelfde monitor ook worden gebruikt als een wegwijzer of om vertragingen aan te geven.


Naar Digital Signage in onze webshop »
 
Menu sluiten
Naar boven